Türk Telekom ve Aselsan Yerli Haberleşme Teknolojileri İçin Stratejik İşbirliği Kurdu

Türk Telekom ile Aselsan, yerli ve milli haberleşme teknolojilerinin geliştirilmesi amacıyla stratejik işbirliği anlaşması imzaladı. İşbirliği kapsamında yerli akıllı telefonlar, kullanıcı cihazları ve haberleşme ekipmanlarının donanım ile yazılımlarının birlikte geliştirilmesi hedefleniyor.
“Yerli Üretim Kırmızı Çizgimiz”
Türk Telekom CEO’su Ebubekir Şahin, dijital dönüşüm sürecinde yerli ve milli teknolojilerin geliştirilmesini milli sorumluluk olarak gördüklerini belirtti.
Şahin, Türkiye’nin küresel teknoloji rekabetindeki gücünü artıracak yerli haberleşme cihazı üretiminin şirket için “kırmızı çizgi” olduğunu ifade ederek, teknoloji alanında dışa bağımlılığı azaltacak projelere odaklandıklarını söyledi.
Yol Haritası Belirlendi
Ankara’da düzenlenen toplantıda, yerli haberleşme cihazı projesinin yol haritasının netleştirildiği ve ilk somut adımların atıldığı açıklandı. Toplantıya Aselsan CEO’su Ahmet Akyol, Ankara Ticaret Odası Başkanı Gürsel Baran ve Türk Dünyası İş Konseyi Başkanı Aydın Erkoç da katıldı.
AR-GE ve Patent Vurgusu
Şahin, Türk Telekom iştirakleri Argela ve Netsia’nın ileri teknoloji alanlarında 70’in üzerinde uluslararası patente sahip olduğunu belirterek, şirketin yalnızca bir telekom operatörü değil aynı zamanda teknoloji üreticisi olduğunu vurguladı. Ayrıca Open RAN çözümleri, RIC ve SEBA ürünleri ile uluslararası teknoloji işbirliklerinin hem Türkiye’de hem de farklı ülkelerde aktif şekilde kullanıldığını ifade etti.
Aselsan’dan Kritik Altyapı Mesajı
Aselsan CEO’su Ahmet Akyol ise haberleşme altyapılarının güvenlik açısından stratejik öneme sahip olduğunu belirtti. Aselsan’ın bugüne kadar 1 milyondan fazla haberleşme sistemini sahaya sunduğunu kaydeden Akyol, JEMUS ve KETUM projeleriyle Türkiye genelinde kritik iletişim altyapıları kurduklarını söyledi. Akyol, savunma sanayisindeki mühendislik birikimini sivil teknolojilere aktarmaya devam edeceklerini ifade etti.


