Enerji Fiyatlarında Kritik Süreç, Türkiye Nisan Ayında Yeni Karar Verecek

Enerji piyasalarında dalgalanma sürüyor. Bakan Alparslan Bayraktar önemli açıklamalar yaptı. Küresel enerji krizinin etkileri değerlendirildi. Orta Doğu’daki gerilimlerin piyasalar üzerindeki baskısı vurgulandı. Enerji krizinin arz tarafında yoğunlaştığı ifade edildi. Türkiye’nin bu süreçte hazırlıklı olduğu açıklandı. Enerji arzında herhangi bir sorun bulunmadığı belirtildi. Rafinerilerin aktif şekilde çalıştığı ifade edildi. Ürün tedarikinde kesinti olmadığı açıklandı. Hürmüz Boğazı’na bağımlılığın düşük seviyede olduğu vurgulandı. Bu oranın yüzde 10 civarında olduğu belirtildi. Elektrik ve doğal gaz fiyatları gündeme geldi. Vatandaşların merak ettiği zam konusu ele alındı. Nisan ayında kapsamlı bir değerlendirme yapılacağı açıklandı. Küresel enerji maliyetlerinin belirleyici olacağı ifade edildi. Petrol fiyatlarındaki artışın Türkiye’ye ciddi maliyet oluşturduğu belirtildi. Her 1 dolarlık artışın 400 milyon dolar yük getirdiği açıklandı. Devletin destek politikaları uyguladığı ifade edildi. Enerji maliyetlerinin önemli kısmının sübvanse edildiği belirtildi. Kademeli tüketim sisteminin devreye alınacağı ifade edildi. Yüksek tüketim yapan abonelerin destek dışında kalacağı açıklandı.


