SON DAKİKA
GLOBAL PİYASALAR26 Haz 2026GLOBAL PİYASALAR

Hürmüz Boğazı'nda Ticari Gemi Geçişleri Savaş Sonrası En Yüksek Seviyeye Ulaştı

Hürmüz Boğazı'nda Ticari Gemi Geçişleri Savaş Sonrası En Yüksek Seviyeye Ulaştı

ABD-İran arasında varılan mutabakatın ardından Hürmüz Boğazı'ndaki ticari gemi trafiğinde toparlanma dikkat çekti. Savaş döneminde sert şekilde gerileyen geçiş sayıları, ateşkes sonrası yeniden yükseliş eğilimine girdi.

Ticari Geçişler Artış Gösterdi

Kpler verilerine göre 24 Haziran'da Hürmüz Boğazı'ndan 70 ticari gemi geçiş yaptı. Bu rakam, çatışmaların başladığı 28 Şubat'tan bu yana kaydedilen en yüksek günlük trafik olarak öne çıktı. Savaşın ilk günlerinde 78'e düşen günlük gemi geçişleri, sonraki süreçte savaş öncesi seviyelerin oldukça altına gerilemişti.

Petrol Sevkiyatları Hız Kazandı

Boğazdan geçen gemiler arasında Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Irak ve İran limanlarından hareket eden süper tankerler önemli yer tuttu. Ham petrolün yanı sıra petrol ürünleri, LPG, tahıl ve gübre taşıyan gemiler de geçişlerini sürdürdü. Savaş öncesinde Hürmüz Boğazı üzerinden günlük yaklaşık 20 milyon varil petrol sevkiyatı gerçekleştiriliyordu.

İlgili Haberler